همـــگام بــا طبیــعـت
همـــگام بــا طبیــعـت

همـــگام بــا طبیــعـت

آبشـــــار کبـــود وال عـلی آباد کتـول


آبشار کبودوال در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر علی آباد کتول از توابع استان گلستان واقع است. طبیعت بکر این آبشار که تنها آبشار خزه ای ایران است، چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد.


http://s5.picofile.com/file/8111846326/img_php_jpg7.jpg


http://s5.picofile.com/file/8111846276/img_php_jpg0.jpg

 

ادامه مطلب ...

وهر چیز در طبیعت خدا را تسبیح مى گوید



خداوند عزوجل در آیه 44 سوره اسراء می فرماید:


(تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِیهِنَّ وَإِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلَّا یُسَبِّحُ 


بِحَمْدِهِ وَلَکِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا) "


آسمانهای هفتگانه و زمین و همه کسانی که در آنها هستند، همه تسبیح او را می گویند،


هر موجودی تسبیح و حمد او را می گوید ولی شما تسبیح آنها را نمی فهمید. او بردبار و آمرزنده است. "



http://s5.picofile.com/file/8111832768/19926672654325138310.jpg

پــارک جنگــلـی گلســـتـان


پارک ملی گلستان یا جنگل گلستان منطقهٔ حفاظت شده‌ای در شرق استان گلستان و غرب استان خراسان شمالی  است. پارک گلستان، قدیمی‌ترین پارک ملی  ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که ۱۳۵۰ گونهٔ گیاهی و ۳۰۲ گونهٔ جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌است.



http://s5.picofile.com/file/8111831942/96118_867.jpg


http://s5.picofile.com/file/8111831926/96120_904.jpg


http://s5.picofile.com/file/8111831868/images_jpg0.jpg 

ادامه مطلب ...

جایگاه طبیعت در قرآن کریم


خدا همان است که بادها را فرستاد که ابر را برمی انگیزد و ما به سرزمینی مرده راندیمش و زمین را پس از مردنش زنده ساختیم؛ رستاخیز مردگان نیز چنین است.

نو شدن طبیعت و رویش دوباره زمین تبلور جمال الهی است که هر سال تکرار می شود و این تکرار هیچ گاه ملال انگیز نیست زیرا هر بار گوشه ای از عظمت و قدرت بیکران الهی نمودار می شود.

در حدود پانصد آیه از قرآن، از طبیعت، آموزه‌های طبیعت و شیوه برخورد انسان با آن بحث به میان آمده است.

با توجه به روز طبیعت، معرفی طبیعت، نهی از فساد در طبیعت، کیفیت شکل گیری و آفرینش طبیعت، انسان و طبیعت، طبیعت و ادامه حیات، درس آموزی از طبیعت، چگونگی تعامل با طبیعت و ده‌ها موضوع دیگر، همگی نشان دهنده اهمیت طبیعت در زندگی انسان از دیدگاه قرآن است.

خداوند در قرآن کریم به درس های گوناگونی از طبیعت اشاره کرده و به بشر دستور داده است با سیر و گردش در زمین و تفکر در طبیعت، از آموزه های آن استفاده کند.

در قرآن کریم و در آیاتی متناسب به طبیعت اشاره شده، از جمله اینکه می فرماید: از آسمان، آبی فرو فرستادیم و در آن (زمین) از هر نوع (گیاه) نیکویی رویاندیمˈ.

خداوند در قرآن کریم می فرماید: ˈخدا همان است که بادها را فرستاد که ابر را برمی انگیزد و ما به سرزمینی مرده راندیمش و زمین را پس از مردنش زنده ساختیم؛ رستاخیز مردگان نیز چنین است.ˈ

نشانه های موجود در طبیعت، آشکارا هر صاحب خردی را به سوی پروردگار رهنمون می سازد.

قرآن کریم در موارد گوناگون، همین آثار طبیعی را برای بی غرضان، درس کامل توحید دانسته و می فرماید: ˈدر آفرینش آسمان ها و زمین، آمد و شد شب و روز ... و در آبی که خدا از آسمان فرو فرستاد و زمین را پس از مردنش بدان زنده کرد و از هر جنبنده‌ای در روی زمین بپراکند و نیز وزش بادها و ابرهای مهار شده در میان آسمان و زمین، در این همه، بر مردمی که خرد می ورزند، نشانه هایی دیده می شود.ˈ